CARA2 HACKERS MENCEROBOH AKAUN

Sekarang ni kecoh akaun nuffnang beberapa blogger di hack mungkin.tapi tak pasti juga kan samaada akaun mereka dihack ataupun Nuffnang sendiri yang bermasalah.ketuk kepala la masing-masing yang akaunnya kena ceroboh tu.setakat ni alhamdulillah  akaun aku tak terusik lagi dan bukan niat aku nak cakap besar tapi aku tetap mengambil langkah berjaga-jaga bagi mengelakkan sebarang akaun penting aku di hack.yang aku dengar ada juga akaun bank seperti cimb click dan maybank2u dihack.kalau akaun bank dihack mungkin meroyanlah kita ek nak cari orang yang bertanggungjawab.untuk pengetahuan pembaca kalau setakat akaun fb,friendster dan myspace bagai tu memang senang sangatlah nak hack.aku sendiri pun pernah hack akaun friendster member aku sendiri.tapi sekarang dah bertaubat dan tu zaman dulu-dulu la.hehehe.sumpah aku takkan buat dah kerja jahat tu.

Pelbagai cara yang digunakan hacker bagi menceroboh sesuatu akaun seseorang.sebenarnnya mereka ni bijak tetapi kebijaksanaan mereka ni disalahgunakan untuk membuat kejahatan.antara cara-cara yang mereka gunakan adalah:

1.Meneka password secara rambang.Hacker kebiasaannya menggunakan script yang dapat memasukkan puluhan password setiap saat untuk menceroboh akaun kita.

2.Personal information attack.Biasanya mereka yang menjadi mangsa dengan cara ni menggunakan data peribadi seperti nombor telefon,nama keluarga,no IC,nama keluarga,nombor pendaftaran kereta dan sebagainya.

3.Dictionary attack.Hacker menggunakan perkataan-perkataan dalam kamus dan menggabungkan huruf dan nombor.Contohnya, M0vcthack.

4.Brute Force Attack. Cara ini merupakan serangan paling komprehensif walaupun ia mengambil masa yang agak lama untuk menembusi sesuatu akaun bergantung kepada kompleksnya sesuatu password.Cara ini memerlukan percubaan semua kombinasi.contohnya aaaa,abaa,aaba,aaab.

10 comment:

Unknown

hello berminat nak ambik duit dari ATM guna ATM BLANK CARD? Yang haritu duit keluar berjuta juta dkat ATM viral kat youtube siap masuk tv3 pulaktu.. Dia ialah customer saya.. email saya di perghhzik@gmail.com

Unknown

Pm sya.. Saya nak 0174588025

Unknown

Saya berminat.. .Pm saya 01151453187

Faizal Ismail

Pm saya 0199023811
Kita berurusan...
Saya ada sesuatu yg mungkin menarik perhatian anda

Anonim

Wage™: Cara2 Hackers Menceroboh Akaun >>>>> Download Now

>>>>> Download Full

Wage™: Cara2 Hackers Menceroboh Akaun >>>>> Download LINK

>>>>> Download Now

Wage™: Cara2 Hackers Menceroboh Akaun >>>>> Download Full

>>>>> Download LINK ZM

Posting Komentar

Return top